OPEL INSIGNIA ASTRA J 2.0 CDTI NISKIE CIŚNIENIE OLEJU ZGAŚ SILNIK

Co zrobić gdy przy rozruchu pojawi się komunikat zbyt niskiego ciśnienia oleju ?23456

  1. Upewnij się że w misce olejowej jest prawidłowa ilość oleju:– jeśli jest za mało uzupełnij odpowiednim olejem silnikowym.- jeśli poziom jest zbyt wysoki prawdopodobnie jest rozrzedzony paliwem i wymaga wymiany.
  2. Jeśli olej jest w porządku zalecam wymianę uszczelnienia pomiędzy smokiem a pompą oleju.

Niestety uszczelka która jest sprawcą tego problemu po kilku latach eksploatacji traci elastyczność i przestaje uszczelniać smok olejowy. W wyniku nieszczelności olej po postoju ścieka do miski olejowej a przy rozruchu pompa musi przepompować najpierw powietrze zanim zaciągnie olej. Co prawda w pierwszej fazie usterki komunikat pojawia się jedynie na krótką chwilę po rozruchu ale podczas jazdy pompa może podsysać powietrze co może doprowadzić do całkowitego zatarcia jednostki napędowej, także nie należy bagatelizować takich sygnałów. Znamy wiele przypadków zatartych silników także zdecydowanie polecamy zapobiegać niż później remontować silnik.

Zatarty silnik

Zatarty silnik

 

Jakie są kaszty naprawy tej usterki ?

  • Sama uszczelka smoka około 72zł
  • O-ring odpływu z separatora oleju 36zł
  • Uszczelki rurki odpływu oleju z separatora 2 sztuki 64zł
  • O-ring czujnika poziomu oleju silnikowego 24zł
  • masa uszczelniająca miski olejowej około 84zł
  • zmywacz 3x500ml 60zł
  • Wymiana uszczelki smoka pompy oleju – Insignia, wersja ze skrzynią manualną z otworami technologicznymi do demontażu miski, i napędem tylko na przednią oś – 450zł

Razem 790zł brutto

  • W wersji bez otworów technologicznych w skrzyni dodatkowo 160zł brutto
  • Przy zdjętej i wyczyszczonej misce olejowej warto wymienić także olej silnikowy z filtrem.
  • olej silnikowy Motul 5w40 c3  4,5 litra 207zł
  • filtr oleju MANN 92zł
  • Przy naszych materiałach wymiana oleju i filtra nic dodatkowo nie kosztuje.

 

_DSC8151

Sprawca zamieszania – stara i nowa uszczelka smoka oleju.

_DSC8149

Miska i smok przygotowane do montażu.

_DSC8156

Montaż nowego uszczelnienia smoka oleju

_DSC8147

Silnik 2.0 CDTI bez miski olejowej

_DSC8146

Jeszcze stare uszczelnienie smoka

Otagowany , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.