Vectra Insignia Antara Captiva BLS CTS SRX 9-3 silniki V6 2.8T 3.2 3.6 P0008 P0009 P0016 P0017 P0018 P0019 P0299

CADILLAC SRX 3.6 V6

Od dawna odwiedzają nas klienci z całej Polski na naprawy dość nietypowych i unikanych przez większość warsztatów silników V6 o pojemnościach 2,8 3,2 oraz 3,6 litra stosowanych w samochodach Opel, Saab, Chevrolet i Cadillac.

W większości przypadków Problem objawia się pojawianiem się błędów silnika: P0008 P0009 P0016 P0017 P0018 P0019 P0299 – błędy pojawiają się w różnych konfiguracjach w zależności od tego który element jest wadliwy.

Mieliśmy także przypadek błędów wypadania zapłonów na jednym z rzędów cylindrów P0300 P0301 P0303 P0305 lub P0300 P0301 P0302 P0304 P0306

Przy powyższych błędach zazwyczaj powodem usterki są zużyte łańcuchy napędowe rozrządu silnika które powodują błędy korelacji między czujnikami pozycji wału korbowego i wałków rozrządu. W przypadku występowania tych błędów niedopuszczalne jest bagatelizowanie problemu gdyż znane są także liczne przypadki rozerwania rozciągniętego łańcucha i w związku z tym całkowita demolka silnika.

Jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest oczywiście wymiana kompletu 3 łańcuchów wraz z napinaczami i szynami ślizgowymi. W silnikach z dużymi przebiegami wymianie podlegają także koła zębate oraz pompa oleju. Niestety do tych silników ciężko o jakikolwiek zamienniki, a ceny oryginalnych łańcuchów wynoszą około 800zł za jeden, do tego masa napinaczy, ślizgów, uszczelek, wymiana oleju i kilka innych drobiazgów i zbiera się około 8000zł za same części.

 

Wymiana także nie należy do prostych, o ile w modelu Antara, Captiva, SRX, CTS, STS nie trzeba wyjmować silnika to i tak wymiana zajmuje dwa dni pracy. W Insigni, Vectrze, 9-3-ce niestety konieczny jest demontaż zespołu napędowego przy wymianie rozrządu. Przy montażu nowego rozrządu jest także wiele kruczków, w tych silnikach niezwykle łatwo o katastrofalny błąd przy montażu.

Ile wytrzymują rozrządy w tych silnikach? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Najmniejszy przebieg przy którym wymienialiśmy łańcuchy to 32 000km – w tym przypadku przy przyjęciu auta pierwsza rzecz którą stwierdziliśmy to brak oleju na bagnecie, dodatkowo nie był od nowości wymieniany. Widać tu jak wielki wpływ ma smarowanie na żywotność łańcuchowego napędu rozrządu. Często także trafiają się egzemplarze z przebiegami powyżej 200 000km i jeszcze bez oznak zużycia rozrządu.

W każdym silniku wymieniamy olej co max 15 000km lub rok i często zaglądamy pod maskę aby sprawdzić poziom oleju i pozostałych płynów eksploatacyjnych.

Zaczynamy wymianę rozrządu w 2.8T V6

… parę godzin później …

… rozrząd już złożony.

ul. Antoniewska 46A
02-977 Warszawa

Serwis ogólny:               537-777-111
Naprawa Skrzyń M32: 794-032-032

Proszę o cierpliwość jeśli nie odbieram w godzinach proszę spróbować ponownie za 30 minut lub wysłać SMS z prośbą o kontakt

Poniedziałek: 8.00 - 17.00
Wtorek: 8.00 - 17.00
Środa: 8.00 - 17.00
Czwartek: 8.00 - 17.00
Piątek: 8.00 - 16.00
Sobota:  Nieczynne
Niedziela: Nieczynne