Geometria zawieszenia – Ustaw zanim potnie Ci opony!

Jednym z ważnych czynników mających wpływ na bezpieczną jazdę jest geometria ustawienia kół samochodu. Właściwa geometria kół zapewnia optymalne prowadzenie i stabilność pojazdu, oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu opon i paliwa. Przy wadliwej geometrii układu jezdnego przyspieszonemu zużyciu ogumienia i paliwa towarzyszy skłonność samochodu do samoczynnych zmian nadawanego mu przez kierowcę kierunku jazdy, a także do wzdłużnych i poprzecznych poślizgów. Właściwe ustawienie kół określone jest przez konstruktora i podawane w instrukcji serwisowej pojazdu za pomocą odpowiednich zależności kątowych lub liniowych, kontrolowanych okresowo specjalistycznym sprzętem i ewentualnie korygowanych podczas obowiązkowych lub dodatkowych badań technicznych. Zależności te wymuszane są bądź to przez konstrukcję odpowiednich podzespołów podwozi, bądź też z wykorzystaniem dodatkowych mechanizmów regulacyjnych.

Fabrycznie ustalone parametry geometrii kół w trakcie eksploatacji pojazdu mogą ulegać zmianom (stopniowym lub awaryjnym na skutek kolizji drogowych) wykraczającym poza dopuszczalny zakres ich wartości. Dlatego wymagają okresowych badań kontrolnych.

Kiedy najlepiej zlecić sprawdzenie geometrii pojazdu?

  • profilaktycznie co 20 000 – 30 000 km przebiegu lub 1-2 lata, jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć. Dzięki regularnej kontroli unikniesz uszkodzenia opon, i wydłużysz ich żywotność, ograniczysz także spalanie paliwa i emisję spalin.
  • nabyłeś samochód i nie jesteś pewien jego stanu technicznego,
  • uderzyłeś kołem w przeszkodę lub wpadłeś gwałtownie w nierówności,
  • masz problemy z kierowaniem lub wykonywaniem manewrów pojazdem,
  • pojazd ściąga lub zarzuca w którąś stronę,
  • kierownica nie jest prosta pomimo że samochód jedzie prosto,
  • nierównomierne zużycie opon,
  • odczuwalna niestabilność samochodu.
  • Po wymianie lub demontażu elementów układów zawieszenia i kierowniczego
    po naprawie blacharskiej, gdy był naprawiany szkielet karoserii lub było np. skrzywione koło

Jakim sprzętem mierzymy i regulujemy geometrię?

To nowoczesne i zupełnie nowe urządzenie Beissbarth ML8 R TECH z czterema głowicami aktywnymi które mają aż 8 (standardowo 6 ) kamer CCD co zapewnia największą na rynku precyzję pomiaru, – TAK NAJWIĘKSZĄ PRECYZJĘ – dlatego jest stosowane jako obowiązujące urządzenie do regulacji geometrii tak wymagających marek jak Mercedes i BMW. Beissbarth ML8 R TECH pod względem precyzji pomiaru nadal góruje nad urządzeniami w technologii 3D, także nie daj się zwieść plotkom, że 3D jest najlepsze.

ul. Antoniewska 46A
02-977 Warszawa

Serwis ogólny:               537-777-111
Naprawa Skrzyń M32: 794-032-032

Proszę o cierpliwość jeśli nie odbieram w godzinach proszę spróbować ponownie za 30 minut lub wysłać SMS z prośbą o kontakt

Poniedziałek: 8.00 - 17.00
Wtorek: 8.00 - 17.00
Środa: 8.00 - 17.00
Czwartek: 8.00 - 17.00
Piątek: 8.00 - 16.00
Sobota:  Nieczynne
Niedziela: Nieczynne