Wymiana łożysk w skrzyniach M20 M32

Wysoki moment obrotowy współczesnych silników, intensywna eksploatacja przez niektórych kierowców oraz wady konstrukcyjne sprawiają, że manualne skrzynie biegów nie mają łatwego życia.

Jeśli Twoja skrzynia nie daje jeszcze oznak zużycia zapraszamy na przeglądy okresowe, odpowiedni serwis wydłuży żywotność przekładni !

Nowy telefon kontaktowy tylko w sprawie skrzyń M32 794-032-032

 

 

Technika niby idzie do przodu, pojawiają się coraz to nowsze usprawnienia, a jednak przykład mechanicznych skrzyń biegów pokazuje, że nawet te nieprzesadnie skomplikowane konstrukcje przysparzają kierowcom i mechanikom coraz więcej problemów.

Obecnie producenci pojazdów rzadko uwzględniają wymianę oleju przekładniowego w planach przeglądowych. Wprowadzenie tej operacji może kilkakrotnie wydłużyć żywotność każdej skrzyni biegów, zwłaszcza w tak podatnych na usterki konstrukcjach jak skrzynie M20 i M32. Częsta wymiana oleju należy się także przekładniom pracujących w trudnych warunkach eksploatacji (miejskie korki, ostra i dynamiczna jazda).

Jak rozpoznać usterki skrzyni biegów? Wiele usterek skrzyni biegów można wychwycić, wsłuchując się w jej pracę. Typowy objaw to szumienie (z czasem przechodzi ono w głośne „wycie”), słyszalne podczas przyspieszania i hamowania silnikiem. Jeśli skrzynia hałasuje na każdym biegu i w szerokim zakresie prędkości obrotowych, to z dużym prawdopodobieństwem mamy awarię łożysk lub problem z mechanizmem różnicowym. W obu przypadkach naprawa nie będzie tania, ale nie warto z nią zwlekać, bo zbyt długa jazda z jedną z wyżej wymienionych usterek może doprowadzić np. do pęknięcia obudowy przekładni. „Wycie” występujące tylko na niektórych biegach i w wąskim zakresie obrotów może oznaczać zużycie poszczególnych kół zębatych.

Ostatnio wielu producentów zmaga się z usterkami łożysk w skrzyni. Powstały już nawet warsztaty specjalizujące się wyłącznie w wymianie łożysk w określonych typach przekładni (np. M32 produkcji GM – montowana w wielu modelach Opla, Saaba, Fiata i Alfy Romeo). Czy jednak każdy zakład jest w stanie naprawić skrzynię prawidłowo?

Jako nieliczni Polsce naprawiamy skrzynie M20 / M32 w 100% zgodnie z technologią włącznie z precyzyjną regulacją luzów na łożyskowaniu z użyciem specjalistycznych narzędzi BOSCH. Większość “mechaników” podejmujących się napraw tych skrzyń popełnia wiele błędów za które oczywiście nie oni zapłacą ale ich klienci zwabieni pozornie korzystną ceną usługi.

Zobacz jak naprawiamy skrzynie – materiał VIDEO na końcu artykułu.

 

Co można zrobić nie tak przy naprawie tej skrzyni ? :

  • Spawanie do bieżni łożysk osadzonych w obudowach aluminiowych uchwytów za pomocą których wyrywają je z obudowy. Taka naprawa kończy się pokrzywieniem obudowy, co często powoduje luźne osadzenie bieżni , przesunięcie w osi wałków napędowych skrzyni biegów oraz różne wtórne usterki. W Quest Auto Serwis korzystamy ze specjalistycznych ściągaczy Bosch/SPX które nie uszkadzają elementów skrzyń biegów biegów.
  • Brak wymiany uszczelnień skrzyni na nowe, późniejsze wycieki zniweczą nawet dobrze wykonaną naprawę przekładni. W Quest Auto Serwis zawsze stosujemy nowe uszczelki i uszczelniacze.
  • Wymiana łożysk / naprawa skrzyni bez demontażu kompletnej obudowy ( naprawa ” na samochodzie”), w ten sposób nie ma możliwości prawidłowego wyregulowania ( pomiaru ) luzów łożyskowych.
  • Wyrywanie kół zębatych i piast synchronizatorów za pomocą nie wyspecjalizowanych narzędzi co prowadzi do uszkodzeń wału napędowego oraz uszkodzeniami demontowanych elementów.
  • Naprawa skrzyni bez wstępnego przygotowania do naprawy, składanie skrzyni bez umycia części. Pozostawione szlamy osadzone na obudowach ( zwłaszcza w otworach olejowych ) oraz w wałach i pozostałych elementach zakłócają pracę skrzyni nawet mimo zastosowania po naprawie nowego oleju przekładniowego. Niestety prawie połowa czasu naprawy skrzyni co czyszczenie i przygotowanie jej elementów do ponownego montażu, wiadomo przy taniej usłudze na czymś trzeba oszczędzić !!!
  • Wiele zakładów ogóle nie reguluje luzów łożysk. Powszechną metodą w zakładach nie posiadających odpowiedniej technologii napraw i specjalistycznego sprzętu jest montaż nowych bieżni na stare podkładki regulacyjne. Z naszego doświadczenia wynika że różnice starych podkładek i podkładek które wynikają z naszych pomiarów przy regulacji dochodzą do 0,5 milimetra co w najlepszym wypadku kończy się luzami i skokami lewarka zmiany biegów ( gdy luz jest za duży), gorzej sytuacja wygląda gdy luz zrobi się za mały, wtedy naprawa kończy się wyrwaniem obudowy tylnej.

Narzędzia specjalne którymi dysponujemy pozwalają wyregulować luz zgodnie z technologią z dokładnością do 0,05mm co zapewnia długą i bezproblemową eksploatację nowego łożyskowania.

Jest jeszcze oczywiście wiele innych “kruczków” o których długo by pisać.

Na wymienione części skrzyni udzielamy nawet 24 miesięcy gwarancji.

GALERIA

Zobacz jak pracujemy na YouTube :

Otagowany , , , , , , , , , , , , , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.