Geometria zawieszenia – Ustaw zanim potnie Ci opony !

geo6

Jednym z ważnych czynników mających wpływ na bezpieczną jazdę jest geometria ustawienia kół samochodu. Właściwa geometria kół zapewnia optymalne prowadzenie i stabilność pojazdu, oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu opon i paliwa. Przy wadliwej geometrii układu jezdnego przyspieszonemu zużyciu ogumienia i paliwa towarzyszy skłonność samochodu do samoczynnych zmian nadawanego mu przez kierowcę kierunku jazdy, a także do wzdłużnych i poprzecznych poślizgów. Właściwe ustawienie kół określone jest przez konstruktora i podawane w instrukcji serwisowej pojazdu za pomocą odpowiednich zależności kątowych lub liniowych, kontrolowanych okresowo specjalistycznym sprzętem i ewentualnie korygowanych podczas obowiązkowych lub dodatkowych badań technicznych. Zależności te wymuszane są bądź to przez konstrukcję odpowiednich podzespołów podwozi, bądź też z wykorzystaniem dodatkowych mechanizmów regulacyjnych.

Fabrycznie ustalone parametry geometrii kół w trakcie eksploatacji pojazdu mogą ulegać zmianom (stopniowym lub awaryjnym na skutek kolizji drogowych) wykraczającym poza dopuszczalny zakres ich wartości. Dlatego wymagają okresowych badań kontrolnych.

Kiedy najlepiej zlecić sprawdzenie geometrii pojazdu ?:

  • profilaktycznie co 20 000 – 30 000 km przebiegu lub 1-2 lata, jak wiadomo lepiej zapobiegać niż leczyć. Dzięki regularnej kontroli unikniesz uszkodzenia opon, i wydłużysz ich żywotność, ograniczysz także spalanie paliwa i emisję spalin.
  • nabyłeś samochód i nie jesteś pewien jego stanu technicznego,
  • uderzyłeś kołem w przeszkodę lub wpadłeś gwałtownie w nierówności,
  • masz problemy z kierowaniem lub wykonywaniem manewrów pojazdem,
  • pojazd ściąga lub zarzuca w którąś stronę,
  • kierownica nie jest prosta pomimo że samochód jedzie prosto,
  • nierównomierne zużycie opon,
  • odczuwalna niestabilność samochodu.
  • Po wymianie lub demontażu elementów układów zawieszenia i kierowniczego
  • po naprawie blacharskiej, gdy był naprawiany szkielet karoserii lub było np. skrzywione koło

 

 

Beissbarth

Jakim sprzętem mierzymy i regulujemy geometrię ?

To nowoczesne i zupełnie nowe urządzenie Beissbarth ML8 R TECH z czterema głowicami aktywnymi które mają aż 8 (standardowo 6 ) kamer CCD co zapewnia największą na rynku precyzję pomiaru, – TAK NAJWIĘKSZĄ PRECYZJĘ – dlatego jest stosowane jako obowiązujące urządzenie do regulacji geometrii tak wymagających marek jak Mercedes i BMW.     Beissbarth ML8 R TECH pod względem precyzji pomiaru nadal góruje nad urządzeniami w technologii 3D, także nie daj się zwieść plotkom, że 3D jest najlepsze.

 

 

 

 

_DSC7865

Regulacja geometrii w Oplu Insignia

 

PROTOKÓŁ POMIARÓW ZAWIESZENIA

PROTOKÓŁ POMIARÓW ZAWIESZENIA

 

PROTOKÓŁ POMIARÓW ZAWIESZENIA 2

PROTOKÓŁ POMIARÓW ZAWIESZENIA 2

Otagowany , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.