Opel Antara Chevrolet Captiva błędy P2138, P2120 i C0561

W ostatnim czasie mieliśmy serię Opli Antara i Chevroletów Captiva z podobną usterką. W autach sporadycznie zapalała się kontrolka silnika, występował utrudniony rozruch i gaśnięcie silnika na nierównościach. W sterownikach zapisały się błędy P2138, P2120 i C0561. Za pierwszym razem diagnostyka była bardzo utrudniona gdyż w warsztacie nie występowała, jednak podczas jazd próbnych owszem. Na pierwszym etapie diagnostyki sprawdzono napięcia podejrzanego obwodu pedału gazu – napięcia na gnieździe pedału gazu i na sterowniku silnika wzorcowe. Rezystancja wiązek także nie budziła zastrzeżeń. Problemy z oprogramowaniem wykluczyliśmy już na wstępie gdyż usterka ewidentnie występowała tylko na dziurawych drogach także zaczęliśmy szukać miejsca możliwego zwarcia bądź braku styku.

Po dłuższym czasie udało się zlokalizować usterkę – problem z kontaktem w gnieździe wtykowym X101 sterowania silnikiem. Jeśli Masz podobny problem zapraszamy na diagnostykę i naprawę usterki. Jeśli przyczyna jest ta sama koszt naprawy wyniesie 360zł wraz z diagnostyką, naprawą oraz użytymi materiałami.

 

 

Otagowany , .Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.