Diagnostyka komputerowa

1404-bigWe współczesnych autach prawie wszystkim sterują komputery które znacznie poprawiają bezpieczeństwo, dbają o ekologię oraz nasz komfort podczas użytkowania pojazdu. Niestety czasem elektronika potrafi szwankować i wyświetlać różne kontrolki na zestawie wskaźników.

Wtedy przychodzą nam z pomocą inne komputery – komputery diagnostyczne które pomagają diagnoście w zidentyfikowaniu i usunięciu usterki. Komputer niestety sam nie naprawi auta ani nie powie jednoznacznie co jest uszkodzone i nawet najwyższej klasy urządzenia diagnostyczne na nic się zdają bez dziesiątek szkoleń i wieloletniej praktyki. Najważniejsza jest tu oczywiście prawidłowa interpretacja informacji diagnostycznych i kodów błędów.

Sam komputer diagnostyczny i wyszkolony technik to także nie wszystko. Car mechanic working in auto repair service.  W diagnostyce pojazdowej niezbędne są dziesiątki dodatkowych urządzeń kontrolno-pomiarowych takich jak:

  • precyzyjne multimetry cyfrowe
  • oscyloskopy
  • czujniki ciśnień -1 do 3000bar
  • czujniki temperatur
  • dziesiątki innych urządzeń

 

 

 

Wiele warsztatów opiera diagnozę jedynie o wyświetlane przez komputer kody błędów, czasem taka diagnoza jest nawet trafiona ale jest to po prostu traf a nie profesjonalna diagnostyka.

Najczęściej jednak taka diagnostyka kończy się mniej szczęśliwie – poniżej przykładowa sytuacja jaka nam się trafiła.

Przykład: W warsztacie X odczytano za 50zł błąd przepływomierza i sondy lambda w związku z czym wymieniono sondę lambda i przepływomierz – koszt naprawy powyżej 1000zł.

Niestety naprawa nic nie zmieniła i błędy pojawiają się ponownie – sugestia warsztatu XYZ – uszkodzony sterownik silnika.

W Quest Auto Serwis odczyt błędów 150zł, następnie pomiar parametrów sondy lambda, pomiar przepływomierza – są sprawne. Dalsza weryfikacja wykryła nieszczelność układu dolotowego.

Koszt całej weryfikacji z częściami i naprawą nie przekroczył 450zł

Takich wpadek „tanich diagnostów komputerowych” można wymieniać w nieskończoność.

Zastanów się czy Cię stać na taką „oszczędność”


Do celów diagnostyki komputerowej i programowanie sterowników dysponujemy fabrycznymi testerami:

Tech2 / Tech2Win – Opel – od Astry G po Vectrę C ( nowsze modele obsługujemy urządzeniem MDI )TECH2

Saab – 9-3 oraz 9-5

Cadillac ATS , BLS , XLR , SRX , STS , CTS , ESCALADE, ( wszystkie od 2004r do dziś )

Hummer H2 H3,

Chevrolet Captiva, CORVETTE ( wszystkie od 2004r do dziś )

 

MDI – Opel – Astra J , Insignia , Mokka , Zafira C , Meriva BMDI

Chevrolet – Cruze , Orlando , Trax , Malibu

Cadillac po 2010r.

Corvette po 2010r.

 

Scan100 – Chevrolet Lacetti ,

Aveo, Kalos, Captiva ,                             SCAN100

Spark , Rezzo

 

DELPHI-DS150

Delphi DS150 – uniwersalny tester do większości pozostałych pojazdów


 

Otagowany , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.