Olej silnikowy – podstawa sprawności silnika

dexos  We współczesnym aucie olej jest jedną z najważniejszych „części” silnika. Pasowania silnika, użyte materiały i warunki pracy definiują poprawny olej silnikowy. Przy zastosowaniu innego oleju niż zalecany możemy się spodziewać różnych konsekwencji. Do najczęściej spotykanych należą: wcześniejsze zapełnienie filtra DPF – przy zastosowaniu oleju wysoko popiołowego, zużycie wałków rozrządu – przy zastosowaniu oleju o mniejszej trwałości filmu olejowego czy zanieczyszczenie silnika i wzrost oporów pracy – przy zastosowaniu oleju który np. nie wytrzymuje obciążeń cieplnych. Inną konsekwencją może być zużycie turbosprężarki – przy zastosowaniu oleju o słabym filmie olejowym oraz szybko utleniającym się (np. olej mineralny w turbosprężarce auta osobowego).

W Quest Auto Serwis stosujemy jedynie oryginalne oleje Motul oraz Mobil zakupowane jedynie od głównych dystrybutorów w Polsce co gwarantuje ich oryginalność.

Uwaga na podróbki w okazyjnych cenach – oleje są niestety powszechnie podrabiane.

http://wiadomosci.dziennik.pl/wydarzenia/artykuly/87768,mafia-podrabiala-olej-mobil-one.html

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/163936-uwaga-na-podrobiony-gm-dexos2/

 

Poniższe oleje mamy w stałej sprzedaży :

Olej syntetyczny Motul X-Clean C3 5w40 – 46zł/1 litr

Olej syntetyczny Mobil 3000X1 5w40 – 42zł/1 Litr

Olej syntetyczny Mobil 1 ESP 5w30 – 46zł/1 Litr

Olej syntetyczny Mobil 1 Rally Formula 5w50 – 46zł/1 Litr

Olej syntetyczny Opel Dexos II 5w30 – nie stosujemy ( z przyczyn technicznych )

 

MobilOils

Z PEŁNYM PRZEKONANIEM REKOMENDUJEMY OLEJE MOBIL ORAZ MOTUL

Zalecamy wymianę oleju co maksymalnie 15 000km nawet jeśli producent zaleca 30000km lub więcej ! Nie należy także przekraczać okresu eksploatacji oleju dłużej niż 12 miesięcy, nawet jeśli olej ma mały przebieg np. 2 000km .

W mocno wysilonych silnikach z doładowaniem warto wymieniać olej nawet co 10 000km

Częstsza wymiana oleju z pewnością znacznie przedłuży żywotność twojego silnika i zmniejszy koszty eksploatacji silnika w przyszłości (mniej awarii, mniejsze zużycie).

Skutki zbyt rzadkiej wymiany oleju są widoczne na załączonym zdjęciu – silnik po niewielkim przebiegu ale od nowości bez wymiany oleju – silnik nie nadaje się nawet do naprawy.

Zatarty silnik z przebiegiem 50 500 km bez wymiany oleju

Zatarty silnik z przebiegiem 50 500 km bez wymiany oleju.

 

zararta sprezarka

ZATARTA I PRZEGRZANA TURBO-SPRĘŻARKA

zatarty-wal-fiat-panda

ZATARTY DÓŁ SILNIKA.

Otagowany , , , , , .Dodaj do zakładek permalink.

Komentarze są wyłączone.